تحقیق درباره: دروغگویی (۷ صفحه)

امتیاز 1 از 1 نفر

چگونه دروغگو را تشخیص دهیم؟

تحقیق درباره: دروغگویی

همه ما در زندگی فرد دروغگویی را سراغ داریم. یک لاف زن حرفه ای. فردی که حتی اگر تلاش هم کند، باز هم نمی‌تواند از دروغ گفتن دست بردارد. او در مورد هر چیز و همه چیز دروغ می‌گوید. تعداد خانم هایی که با آنها قرار ملاقات گذاشته، مسائل کاری، استعدادهایش، تحصیلات و در یک کلام همه چیز. او می‌خواهد با این کار خودش را بزرگتر جلوه داده و در دیگران تاثیر بگذارد.

دلیل دروغگویی هر چیزی که باشد، کسی به این قبیل افراد احترام نمی‌گذارد. هیچ کس روی آنها حساب باز نمی‌کند و برای شخصیتشان نیز ارزش قائل نیست. من این کلام را بارها و بارها تکرار کرده ام: مرد است و حرفش.

توانایی تشخیص دروغ

اعماق وجود بیشتر انسانها پاک و محجوب است. آنها هر چقدر هم که تلاش کنند و دروغی بگویند که به اصطلاح مو لای درزش نرود، باز چشمانشان گویای تمام حقایق است. چشم‌ها هیچ گاه دروغ نمی‌گویند. اگر شما یک تبه کار حرفه ای هم باشید، چشمانتان هیچ گاه نمی‌توانند کسی را فریب دهند. پس چرا خودتان را بیهوده به زحمت می‌اندازید؟

من می‌توانم یک فرد دروغگو را زودتر از هر کسی شناسایی کنم. به راحتی توانایی تشخیص حقیقت را پیش از اینکه هیچ حرفی رد و بدل شود دارم. حرکات بدن گویای تمام حقایق هستند.

اما اگر مطمئن هستید که آنها در روز روشن در حال دروغ گفتن هستند، نباید به سرعت عکس العمل نشان دهید. این کار باعث می‌شود که فرد مقابل احساس شرمندگی و خجالت زدگی کند؛ او فقط می‌خواهد به نوعی خود را در جلوی چشم همگان بزرگ تر جلوه دهد. (بعد از همه این حرف ها، به هر حال روزی فرا می‌رسد که یک فرد لاف زن از کرده خود پشیمان می‌شود، حالا چرا شما فردی باشید که او را به شرمندگی می‌رساند؟)

گاهی اوقات بهتر است به شخص دروغگو نشان دهیم که فقط به خاطر دلایل ضمنی خودمان، دروغش را می‌پذیریم. این کار باعث می‌شود که او کمی‌بترسد و دفعه آینده دروغ نگوید. معمولا انسان‌ها خیلی مودب تر و با سیاست تر از این هستند که بخواهند کسی را دروغگو بخوانند به همین دلیل آدم‌های دروغگو توانایی هایشان را دست بالا می‌گیرند و هر روز بیش از پیش دروغ می‌گویند.

برخی افراد نمی‌دانند چگونه دروغ بگویند

به طور کلی بیشتر افراد دروغگوهای ماهری نیستند. چرا؟ به این دلیل که همیشه اشکالاتی در داستانهایشان وجود دارد. به عنوان مثال اگر مرخصی استعلاجی می‌گیرید، پس چرا روز بعد سرحال و شاداب سر کار آماده می‌شوید؟ دلیلش این است که این جور افراد توانایی دیدن دورنمای بزرگتر را ندارند. آنها نمی‌دانند که چگونه باید بر روی سخنان کذبشان درپوش بگذارند به همین دلیل همیشه دستشان رو می‌شود.

من کارمندی داشتم که وظیفه داشت هر هفته گزارشات تحقیقاتی را برایم مهیا کند. روی میزم، هر دوشنبه، درست مثل ساعت. یک روز او دیر حاضر شد، در حالیکه هیچ چیز در دست نداشت وارد اتاق شد و داستانی ساختگی برای عدم جمع آوری اطلاعات برایم تعریف کرد. جدا از اینکه هر بهانه ای هم که می‌آورد (اصلا به من مربوط نبود که چرا نتوانسته) او به من دورغ هم می‌گفت…

 

 

  • فهرست مطالب
  • چگونه دروغگو را تشخیص دهیم؟. 3
  • توانایی تشخیص دروغ. 3
  • برخی افراد نمی‌دانند چگونه دروغ بگویند. 4
  • قبول اشتباهات، صداقت… 5
  • دروغ گفتن به خانم‌ها 5
  • نکاتی برای شناسایی افراد دروغگو. 6
  • منابع و مآخذ. 7

 

%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%ba%da%af%d9%88%db%8c%db%8c_000001 %d8%af%d8%b1%d9%88%d8%ba%da%af%d9%88%db%8c%db%8c_000003 %d8%af%d8%b1%d9%88%d8%ba%da%af%d9%88%db%8c%db%8c_000004

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 7 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.