تحقیق درباره جامعه‌شناسی (۵ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

جامعه شناسی

جامعه شناسی مطالعه قوانین و فرایند‌های اجتماعی است که مردم را نه تن‌ها به عنوان افراد و اشخاص بلکه به عنوان اعضاء انجمن‌ها، گروه‌ها و نهاد‌های اجتماعی شناسانده و مورد بررسی قرار می‌دهد.جامعه شناسی مطالعه زندگی اجتماعی گروه‌ها و جوامع انسانی است.مطالعه ای هیجان انگیز و مجذوب کننده که موضوع اصلی آن رفتار خود ما به عنوان موجودات اجتماعی است.دامنه جامعه شناسی بینهایت وسیع است و از تحلیل برخورد‌های گذرا بین افراد در خیابان تا بررسی فرایند‌های اجتماعی جهانی را در بر می‌گیرد.

مقدمه

انسان‌ها بیشتر عمرشان را در گروه‌ها زندگی می‌کنند؛ آن‌ها به عنوان اعضای خانواده، ساکنان یک محله یا شهر، اعضای یک گروه خاص اجتماعی یا اقتصادی و یا مذهبی و قومی‌نیز به عنوان شهروندان یک ملت با یکدیگر رابطه دارند. انسان‌ها حتی اگر خودشان هم آگاه نباشند که اعضای یک گرو هند، باز به شیوه‌هایی فکر و عمل می‌کنند که دست کم بخشی ازآن‌ها را عضویت در گروه تعیین می‌کند. نوع لباسی که آدم‌ها می‌پوشند، نوع خوراک و نحوه خوردن آنها، عقاید و ارزشهایشان و رسومی‌که رعایت می‌کنند، همگی تحت تأثیر عضویت آنان در گروه‌های گوناگون می‌باشند.

جامعه شناسی را می‌توان به عنوان بررسی علمی‌زندگی گروهی انسان‌ها تعریف کرد.جامعه شناسان در واقع می‌کوشند تا آنجا که ممکن است این نکته را به دقت و به گونه ای عینی توصیف و تبیین کنند که انسان‌ها چرا و چگونه در گروه‌ها با یکدیگر رابطه دارند.

یکی از اهداف عمده جامعه شناسی پیش بینی رفتار اجتماعی و نظارت بر آن است. این هدف در جامعه نوین بصورت‌های گوناگونی تحقق می‌یابد. همچنین جامعه شناسی به تخفیف تعصب‌ها و پیشداوریهایی که مانع انعطاف پذیری بیشتر انسان‌ها در برخورد با موقعیت‌های تازه می‌شوند، کمک می‌کنند.

سرانجام باید گفت که بررسی جامعه شناختی شیوه ‌های نگرش و واکنش نوینی را در برخورد با سیمای پیوسته متغیر واقعیت اجتماعی، برایمان فراهم می‌آورد.

تاریخچه

جامعه شناسی جوان ترین رشته علوم اجتماعی است. واژه جامعه شناسی را در سال 1838 اگوست کنت فرانسوی در کتاب فلسفه اثباتی اش بدعت گذاشت.کنت را عموما بنیانگذار جامعه شناسی می‌دانند. او معتقد بود که علم جامعه شناسی باید بر پایه مشاهده منتظم و طبقه بندی استوار گردد…

 

%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c_000001 %d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c_000002 %d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 5 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.