تاریخچه منسوجات (۶ صفحه)

امتیاز 5 از 1 نفر

تاریخچه منسوجات

منسوجات براساس منشأ، به دو دسته بزرگ طبیعی و مصنوعی قابل تقسیم است که هرکدام به زیر شاخه‏های دیگری تقسیم می‏شود. آشنایی با پارچه و لباس فرآیند شستشو منسوجات طبیعی الیاف کتانی الیاف پنبه ‏ای شم ابریشم ریون

منسوجات طبیعی

الیاف کتانی: جزء قدیمیترین منسوجات شناخته شده است وزمان پیدایش آن به بیش از 5000 سال قبل از میلاد برمی‏گردد.پارچه حاصل از این الیاف درگذشته بعنوان پوشش تدفین فراعنه مصری بکار می‏رفته است. بزرگترین تولیدکننده‏های آن روسیه، لهستان، آلمان، بلژیک و فرانسه و بزرگترین صادرکننده‏های آن ایرلند شمالی و بلژیک است.

الیاف پنبه ‏ای: پیدایش آن به 3000 تا 5000 سال قبل از میلاد و بیشتر در مصر باستان، برمی‏گردد. اختراع اولین ماشین پنبه ‏پاک‏کنی در 1793 انقلاب عظیمی‌در زمینه استفاده از آن به‏‏وجود آورد. باتوسعه ماشین‌های بافندگی در سال 1884 بهبود قابل توجهی در منسوجات

سال پنبه ای به وجود آمد. تولید کننده‌های اصلی آن ایالات متحده، روسیه، چین و هند و تولید کننده‌های فرعی پاکستان، برزیل، ترکیه، مصر، مکزیک و سوئد است.

شم: پیدایش آن به 3000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد.منبع تولید آن شامل بیش از 40 نوع گوسفند می‌باشد که بیش از 200 نوع پشم در درجه‌های متفاوت تولید می‌کنند. تولید کننده‌های عمده آن استرالیا، نیوزلند، چین، آفریقای جنوبی و آرژانتین است.

ابریشم: این ماده ظاهرا 2600سال قبل از میلاد، اولین بار توسط یک شاهزاده چینی کشف شد. ابریشم از دو تار طولانی بهم چسبیده تشکیل شده که پیله کرم ابریشم را می‏سازد. کشت ابریشم از سال 1725 قبل از میلاد، تحت حمایت همسر امپراطور چین آغاز شد.درحال حاضر بزرگترین تولید کننده و صادرکننده ابریشم، ژاپن است.

الیاف مصنوعی

ریون: جزء اولین الیاف مصنوعی است که اولین بار درسال 1910 در ایالات متحده ساخته شد.

استات: اولین تولید تجاری این الیاف در سال 1924 در ایالات متحده به انجام رسید.

 

نایلون: اولین تولید تجاری آن در سال 1939 در ایالات متحده بود. این نوع در حال حاضر پرمصرف‏ترین الیاف مصنوعی را تشکیل می‏دهد.

 

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 6 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.