اصلاح نخود در برابر بیماری برق‌زدگی (۳۲ اسلاید)

امتیاز 5 از 1 نفر

اصلاح نخود در برابر بیماری برق‌زدگی

خصوصیات گیاه نخود:نخود(pisum astivum)

نخود از خانواده لگومینوزمی باشد، نخود در هوای کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد باید کشت می شود.درجه حرارت متوسط و مناسب برای جوانه زدن بذور ۷ درجه می باشد و بعد از سبز شدن تا ۹ درجه زیر صفر را تحمل می کند . اما در گلدهی سرما به آن خسارت می زند .نخود در مناطقی که دارای زمستان ملایم و نسبتا گرم است در پاییز و در نواحی سردسیر که طول دوره زمستان و یخبندان طولانی می باشد در بهار و بعد از سپری شدن فصل سرما کشت می شود .

شرایط خاک برای کشت نخود:

نخود طالب خاکهای شنی و شنی لومی می باشد و خاکهای سنگین برای آن مناسب نیست .در مزارعی که قبلا نخود کشت نشده باید بذور را به باکتریهای تثبیت کننده ازت آغشته کنیم .کشت را زمانی انجام می دهیم که درجه حرارت خاک تا عمق ۵ سانتیمتری صفربالاتر است که حدود اول آبان تا اوایل دی می باشد ….

  • کاشت نخود:به 2 صورت کشت داریم
  • 1-در کشت بصورت سنتی بذر و کود را بصورت دست پاش پاشیده و هرس و ما له یا دیسک می زنیم در کشت نیمه مکانیزه با استفاده از تراکتور که به آن فاروئر بسته شده جوی و پشته ها را ایجاد می کنیم . فاصله خطوط ۴۵ – ۲۳ می باشد بعد روی پشته ها را با دست شیاری به عمق ۱۰ سانتیمتر باز کرده و بذور را با فاصله ۵ تا ۱۰ سانتیمتر درون شیارمی کاریم .

 

 

 

در این پیش‌نمایش تنها به چند صفحه و اسلاید اشاره شده است. نسخه کامل این مقاله فقط در فایل‌های PPT و PDF قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل (با فایل‌های پاورپوینت و PDF) محصول را خریداری کنید.

 

 

با خرید این محصول فایل پاورپوینت (اسلاید) و PDF مربوطه را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

دانلود پاور پوینت

تعداد اسلاید: 32 صفحه | حجم فایل در حدود 8 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه عنوان و چند عکس
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.