دانلود فایل لایه‌باز، تقویم 97، موکاپ و فایل‌های گرافیکی

می‌توانید فایل‌های گرافیکی مانند تقویم لایه‌باز 1397 و موکاپ‌های مختلف را به صورت حرفه‌ای دانلود کنید.

دانلود فایل لایه‌باز
Search
دقیقاً همین عبارت
جستجو در عنوان
جستجو در متن
Filter by Custom Post Type
بر اساس دسته‌بندی
گرافیک
مقاله
از کلمات کلیدی برای جستجوی بهتر استفاده کنید. به جای «زندگینامه کامل درباره نظامی گنجوی» فقط کافی‌ست بنویسید: «نظامی»

سبک تلاوت قرآن (۱۴ صفحه)

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
امتیاز شما به دیگران کمک می‌کند تا تنها مطالب با ارزش را ببینند
(اولین نفر باشید)
Loading...

سبک تلاوت قرآن

چکیده

استاد شحات محمد انور تا نه سالگی قرآن را به طور کامل حفظ نمود و تعالیم اولیه قرآنی را فرا گرفت. پس از آن، علم تجوید را نزد «علی سید احمد الفرغچی » آموخت و آن چنان که در قرائت‌هایش هم دیده می‌شود، تجوید قابل قبولی دارد.

همچنین از نظر«وقف و ابتدا» نیز در بیشتر موارد، وقف و ابتدای مناسبی دارد؛امّا درباره اختلاف قراءات، به خلاف قاریان گذشته که یکی از بدیهی‌ترین نکات درباره آنها تسلط کامل بر «قراءات سبعه» و یا حتی «قراءات عشره» بود، شخصی مانند شحات محمد انور، با این شهرت

و مقبولیت، علاوه بر روایت حفص از عاصم، تنها بر روایت از نافع تسلط دارد و قراءات و روایات دیگر را فرا نگرفته است که ظاهراً این دو روایت را نیز از همان «علی سید احمد الفرغچی» یاد گرفته است. در قرائت‌هایش هم می‌بینیم که معمولاً مطابق با روایت حفض از عاصم است و گاهی هم به روایت ورش از نافع به قرائت قرآن می‌پردازد. و از روایت‌های دیگر خبری نیست؛شحات در مصاحبه‌ای که در فروردین سال ۱۳۷۰ توسط رادیو قرآن کشورمان با وی ترتیب داده شده بود.

مقدمه

در این مجال ما به تحلیل تعدادی از سبک‌های مطرح – و البته کاملا متفاوت از هم – خواهیم پرداخت. این بدان سبب است که امکان بررسی تمامی‌سبک‌ها و زیر شاخه‌های آن با توجه به وجود مجموعه ای بزرگ از قاریان صاحب نام در عالم قرائت برای ما وجود ندارد و لذا ناچار از گزینش و انتخاب تعدادی از آنها هستیم. با این وجود در این انتخاب، معیار‌ها و شاخص‌های زیر را ممکن است تمام یا حتی یکی از آن‌ها – بر این انتخاب منطبق باشد در نظر گرفته ایم. این معیار‌ها عبارتند از:

١- میزان بدیع بودن شیوه تلاوت نسبت به سایر سبک‌ها (نوآوری و استفاده کمتر از دست آورد دیگران)؛

٢- میزان تاثیرگذاری بر سایر قاریان هم دوره یا پس از آن دوره؛

٣- برخورداری از امتیاز ویژه صوتی و لحنی؛

۴- میزان آثار موجود و به جا مانده (کثیره التلاوه بودن)‌؛

۵- شهرت و اعتبار در بین اهل فن و عموم مسلمانان.

بر این اساس، ضمن ارج نهادن به بسیاری از سبک‌ها -که در این گزینش جای ندارند و در ادامه تنها به ذکر…

 

  • فهرست مطالب
  • چکیده. 3
  • مقدمه. 3
  • سبک اول:محمد رفعت(۱۹۵۰-۱۸۸۲م. ) 4
  • تحلیل تلاوت: 5
  • سبک دوم عبدالفتاح شعشاعی (۱۸۸۵_۱۹۵۹ م. ) 6
  • تحلیل تلاوت: 6
  • سبک سوم: ابوالعینین شعیشع(در قید حیات-۱۹۱۵م. ) 7
  • تحلیل تلاوت: 7
  • سبک چهارم: مصطفی اسماعیل(۱۹۷۹_۱۹۱۶م. ) 8
  • تحلیل تلاوت: 9
  • سبک پنجم:محمد صدیق منشاوی(۱۹۶۹-۱۹۲۰م. ) 10
  • تحلیل تلاوت: 10
  • سبک ششم: عبدالباسط محمد عبدالصمد(۱۹۲۷-۱۹۸۸ م) 11
  • تحلیل تلاوت: 11
  • سبک هفتم: محمد عبدالعزیز حصان(در قید حیات-۱۹۲۸ م. ) 12
  • تحلیل تلاوت: 12
  • نتیجه گیری.. 13
  • منابع. 14

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 11 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

برچسب‌ها :
انتشار
https://4goush.net/?p=70206

 

جدیدترین مطالب مرتبط را ببینید

 

? ?